Tävlingar under året 2022

Det finns en hel del tävlingar som anordnas av medlemsklubbar inom RSF. Här kommer några tävlingar som ni som ERIFK medlemmar kan anmäla er till:

• 5th Photorama Digital Sweden 2022 MONOCHROME– Malmö International Photo Society cordially invites photographers from all over the world to enter. Closing date May 31, 2022.
    You will find Conditions of Entry and Entry Form here.
  • Bidrag till Årsboken 2022/2023
    Så här mitt i sommaren vill vi påminna de som ännu inte skickat in bilder till årsboken att göra det, senast söndagen den 10 juli. Ta chansen att bidra till ett tidsdokument över den samtida fotografin och dess uttryck! Mer information om uppladdning av bilder finns här.
  • Scandinavian International Exhibition of Photography 2022 CREATIVE– Malmö International Photo Society cordially invites photographers from all over the world to enter. Closing date July 15, 2022. You will find Conditions of Entry and Entry Form here. One division: Color and/or Monochrome CREATIVE
  • Finland International Digital Circuit We are extremely delighted to invite you to participate in
    14th Finland International Digital Circuit 2022:
    Upload opening date:             14th  May 2022
     – Closing date:                           15th August 2022
    Judging:                                   31st August – 4th September 2022
    Notification:                            14th Sebtember 2022
    Awards/Catalogue sent:          31st October 2022

A General Color   (free subject)
    B General Monochrome (free subject)
    C Nature

• Stockholm Fotomaraton
    Den 20-21 augusti är det dags för Stockholm Fotomaraton 2022; Nordens största fotofest och en fototävling för alla! Vill du vara med och utmana dig själv och dina fotovänner? Medlemmar av Riksförbundet Svensk Fotografi kan köpa biljetter med 20% rabatt. Köp biljett redan idag! Läs mer här.
  • FIAP 21th Nature Biennial – Välkommen med dina bilder!
    Vi efterlyser bilder på temat Rocky coastline, som kan representera Sverige i denna biennial. Det som önskas är bilder med horisontell orientering. Observera att absolut följsamhet gäller avseende FIAPs definition av naturbild, vilket bland annat innebär att inga mänskliga artefakter får finnas i bilden.

Läs fullständig information här och ladda upp dina bilder under perioden 1 – 5 september.
  • Halmstad Fotomara – Halmstad fotoklubb bjuder in till årets fotomara lördagen den 10 september, med fyra teman på tre timmar. Mer info här.
  • Glöm inte att förbereda ditt deltagande i Nordiskt Fotomästerskap Kollektion/Serie 2022 Uppladdningen öppnar 15 augusti och är öppen till och med 15 september. Se inbjudan här.
  • 7th Nordic International Digital Circuit 2022 – Nordiska Förbundet för Fotografi – NFFF arrangerar årligen en internationell fotoutställning med bedömning i de fyra Nordiska länderna, en s k circuit, med godkännande av FIAP, GPU, ISF och ICS förutom från de fyra Nordiska landsförbunden. Sista datum för inlämning är den 31 oktober. Info finner du här tillsammans med katalogen från 2021 i PDF-format.
  • Inbjudan till RSF Klubbtävling 2022 – För sjunde året i rad välkomnar vi våra medlemsklubbar att skicka in bilder till RSF Klubbtävling. Varje klubb får delta med 10 bilder, se regler via länken ovan. I år kommer vi att ha ett förenklat inlämningsförfarande jämfört med tidigare år, med stöd av vårt nya medlemssystem. Sista dag för uppladdning är 31 oktober.