Årets Minimara utspelar sig på Östermalm

Nästa vecka är det dags för årets “mini mara” – fototävlingen där vi tolkar fyra (4 ) teman inom ett begränsat geografiskt område och begränsad tid.

Datum: ONSDAG den 2 juni
Tid: 18:00 – 20:00 ca
Plats: Östermalm – en karta med avgränsningen av området bifogas nedan – skriv gärna ut och ta med
Samlingspunkt: T-bana Tekniska Högskolan utgång mot Odengatan – Vallhallavägen (kl. 18:00) – se bifogad karta
Återsamling för de som vill: samma plats som vid samlingen
Kontaktperson: Olle Zimmerman som även kommer att delge namn på de 4 teman som vi fotograferar

Varje tema ska tolkas med en (1) bild (givetvis tar man flera bilder men väljer ut en). Ett av de fyra teman kan alternativt tolkas med en kollektion på 3 – 5 bilder. Det tema som tolkats som kollektion utgår då som enstaka bild. Således kan en deltagare lämna in 4 bilder, en bild per tema alternativt 6-8 bilder om ett av de fyra teman tolkas som en kollektion (3 – 5 bilder).

Vinnare av bästa bild per tema och bästa kollektion utses av en extern jury. Bilderna mejlas som vanligt till utstallning@erifk.se i formatet JPG med ett max format av 2000 pixlar på längsta sidan och max 2Mb storlek. Sista dagen för inlämning är söndagen 13 juni.

Mini maran blir sista klubbaktiviteten före sommaruppehållet – start igen i augusti -september med ett första klubbmöte.

Kommentarer är stängda.