SVEFO-utställning 2016 den 20 November

SVEFO-utställning 2016 Söndagen den 20 November bokat i Folkets Hus Solna. Hålltider kommer att publiceras på SVEFO´s hemsida.

Fotoklubbarna hänger upp sina bilder lördagen 19 November.

Utställningen / tävlingen består av 3 klasser:
A: Kollektion om 3 -5 bilder i färg eller monokrom
B: Enstaka bild 1- 3 bilder i färg eller monokrom
C: Tema 1 – 3 bilder, färg / monokrom, på temat: Game Over

Vill du delta i utställningen / tävlingen bör du läsa igenom reglerna och hur du registrerar bilder på SVEFO:s site samt sedan Registrera och ladda bilder för SVEFO Utställningen 16. Se även regler för SVEFO Utställningen. Deadline för registrering av bilder är 23 oktober

Om du behöver lägga upp ett nytt konto för att registrera dina bilder kontaktar du Cristian Lintrup (cristianlintrup@hotmail.se) så får du hjälp. Har du ett konto men glömt lösenordet så anger du den e-postadress du registrerat tidigare så skickas lösenordet till dig med E-post.

OBS: Du behöver även lämna  dina påsiktsbilder till tävlingsledaren Cristian Lintrup senast den 21 oktober. Kontakta Cristian för att komma överens om överlämning.

Hej Alla Fotovänner i ERIFK !

Nu har vi fått Officiell inbjudan till SVEFO-utställning 2016 den 20 November.

Jag har öppnat ERIFK:s deltagande i SVEFO Utställningen 2016.

Cristin Lintrup är vår tävlingsansvarige för vårt deltagande i SVEFO Utställningen 2016.

ERIFK betalar avgiften för att deltaga i SVEFO Utställningen 2016, för ERIFK medlemmar.

Med Vänlig Hälsning

Peter Falk

peter.v.falk@gmail.com

Hej alla i SVEFO-klubbarna!
Välkomna att lämna bilder till

SVEFO-16 Söndag 20 november 2016
Solna Folkets Hus
Skytteholmsvägen 2
SOLNA
Utställning för påsiktsbilder, utskrift/tryck/negativkopia, består av tre grupper:
A  Kollektion ……………………………… En kollektion om 3 – 5 bilder
B  Enstaka bild … …………….…………….              1 – 3 bilder
C  Enstaka bild tema: GAME OVER …..—–……. 1 – 3 bilder
Utmärkelser: 10-15 bilder/kollektioner och ev. hedersomnämnanden väljs ut i varje grupp.
På SVEFOs hemsida, www.svefo.ORG  finns allmän information och regler för SVEFO-utställningen.
Vad: Medlemmarna registrerar sina påsiktsbilder på SVEFOs hemsida och laddar upp digitala kopior av dessa. (Din fotoklubb kan hjälpa dig.)
Juryn bedömer påsiktsbilderna. Dina bilder skickar Du till Din fotoklubb.
Din fotoklubb skickar bilderna till
Inga Nathhorst
Sveavägen 20
182 60 DJURSHOLM
Tfn: 08-755 69 89, mobil 0708- 55 38 00       epost: inga@svefo.org
När:
1)
Bilderna skall lämnas till Din Fotoklubb i god tid och av Din Fotoklubb till SVEFO senast den 23 oktober med bifogad lista på klubbens deltagare och bilder. Klubbansvarig hämtar uppgifterna i SVEFOs registreringsprogram.
SVEFO 16 Registreringssida»
2) Bilderna skall vara registrerade på SVEFOs hemsida och digitala bildkopior uppladdade senast 23 oktober. (Din fotoklubb kan hjälpa med ev. skanning och uppladdning.)
Avgiften: 150 kr per deltagare betalas till din fotoklubb. (Avgiften är densamma oberoende av antal inlämnade bidrag). Fotoklubben betalar senast 1 november till PG 81 76 40-6
Frågor besvaras av:
Jan Bergman                             jan.bergman@svefo.org 070-510 00 31
Inga Nathhorst    ……………….. inga@svefo.org 08-755 69 89
Alla bilder sätts upp av fotoklubbarna själva med hjälp av er som deltar. Fotoklubbar som har sin verksamhet långt från Stockholm samarbetar med andra klubbar. Lista på medlemsklubbar finns på www.svefo.org
VÄLKOMNA!
Styrelsen i Östra Svealands Fotoklubbar