SVEFO:s BILD-16 tävling är öppnad för ERIFK

Inbjudan till BILD-16

BILD-16 är en tävling för digitala bilder.
Öppen för medlemmar i SVEFOs medlemsklubbar och enskilda medlemmar.

REGISTRERINGEN för uppladning av bilder ÄR ÖPPEN »

Du deltar genom att registrera dig och laddar upp dina bilder till BILD-16:
– Klubbansvarig öppnar för registrering efter att ha hämtat klubbens lösenord hos jan.bergman@svefo.org –
OBS!
 Varje fotograf som deltagit tidigare kan återanvända sitt konto och lösenord (eller hämta lösenordet via epost från registeringssidan). Du som inte deltagit hos SVEFO tidigare behöver få klubbens lösenord och kan få hjälp med nytt konto på registreringssidan av klubbansvarig.

Tävlingsklasser:
1) Färg                     1 – 3 bilder utan tema
2) Monokrom        1 – 3 bilder utan tema
3) Temaklass: “Guldkant”       1 -3 bilder med tema(färg eller monokrom)

Här finns beskrivning hur du gör och deltagarreglerna »

Avgiften: 150 kr per deltagare betalas till din fotoklubb. (Avgiften är densamma oberoende av antal inlämnade bidrag). Fotoklubben betalar senast 22 februari till PG 81 76 40-6

SISTA DAG för inlämning / uppladdning är 15 februari.
OBS!
 JPG-filen får vara max 2000 px längsta sida eller 1,5 MB .
Fr o m den 13 januari kan Du registrerar och läggea in dina bilder via denna länk » Om Du är ny tävlande behöver Du klubbens lösenord som du får av din klubbs tävlingsledare.

10 % eller max 15 bilder placeras i varje klass. Juryn väljer valfritt antal hedersomnämnda som vanligt.

VÄLKOMNA!
SVEFO-Styrelsen

SVEFO Östra Svealands Fotoklubbar
BILD-16

REGISTERING OCH UPPLADDNING ÄR ÖPPEN sista dag för deltagande är 15 februari 2016

Jag har öppnat för ERIFK:s medlemmar att deltaga i BILD-16.

Vill du deltaga i Bild-16 så sänder du ett mail till peter.v.falk@gmail.com så får du ERIFK:s klubblösenord för deltagande i BILD-16.

Instruktion för att ladda upp bilder:

Gör så här som Deltagare

• Om du redan har ett lösenord går du till avsnittet “Registrera och ladda upp bilder” loggar in och laddar upp bilderna.
  • Om du glömt ditt lösenord fyller du i din epostadress vid “Glömt lösenord
  • Om du är NY deltagare går du till avsnittet “Registrera dig som ny deltagare

Registrera dig som NY deltagare

Gör så här för att registrera dig som Deltagare och skapa ett eget lösenord.

1. Gå till vår webbplats ”Registera dig och ladda upp bilder” och läs den allmänna informationen.
  2. Klicka sedan på länken till uppladdningssidan.
  3. Bläddra ner till avsnittet “Skapa nytt konto
  4. Ange Klubbens lösenord för medlemmar som du får från klubbens tävlingsledare.
    Klubbens lösenord behövs bara användas första gången då du registrerar dig.
  5. Fyll i formuläret. – Observera att lösenordet ska bestå av minst 8 tecken – Avsluta genom att klicka på knappen ”Skapa nytt konto ->

Allmänt om bilderna

– Kom ihåg att bild som premierats vid tidigare arrangemang i SVEFO eller RIFO INTE får

skickas in igen och att samma bild INTE får skickas till olika klasser samma år.

– Bildfilerna ska ha formatet  jpg, med längsta sida max 2000 pixlar och storleken får vara

max 1500 kB.

– Notera att bildtitel ska anges.

ERIFK betalar deltagaravgiften 150 kr till SVEFO.

Frågor och kommentarer kring tävlingen och webbplatsen skickas till e-postadressen ordf@svefo.org

Mer information om Bild-16 finns på SVEFO:s hemsida http://www.svefo.org/