Välkomna till årets första klubbmöte – onsdag 20:e januari

Datum: 20 januari – en onsdag
Tid: 18:00 – 21:00 ca
Lokal: SE KI 09 02 135 (20) Kaell. Den ligger utanför skalskyddet direkt vid receptionen i Hus 9 – Blåfjällsgatan 4

Program:

• Fotograf Anki Hammar gästar oss för att visa bilder från Svalbard och berätta om sitt fotograferande – se även info om Anki nedan
  • Daniel Prembäck visar hur du använder minneskort med inbyggd WIFI funktion för enkel överföring till tex sociala media
  • Arne Wallers demar sin “Flash Bender” en praktisk manick för att bättre kontrollera kvaliteten på ljuset när du använder blixt
  • Våga fråga – ta med dig frågor till mötet, det finns en bra kompetens inom klubben
  • Information om klubbens vårprogram och även årsmötet den 24 februari

Fika serveras som vanligt som smörgås kit.

Mer om Anki Hammar: Mitt fotointresse började på högstadiet och min första systemkamera fick jag när jag var runt 20 år. Min pappa gav mig en helmanuell analog kamera. Han tyckte det var bra att jag lärde mig att fota med manuella inställningar! Det gör jag fortfarande till största del. Jag har alltid varit intresserad av natur och djur, friluftsliv har hängt i sedan barnsben.
Anki Hammar2004 köpte jag min första digitala systemkamera och sedan dess har min fritid mestadels ägnats åt fotografering, främst landskap, men sedan ett par år tillbaka har även fåglar och djur upptagit mitt intresse. Jag håller oftast till i olika naturreservat runt Stockholm, där jag bor, men gör även resor lite längre bort. I höstas hade jag förmånen att vara med som guide till östra Finland för att fotografera björn, varg, djärv och havsörn, vilket var en upplevelse.
Förutom natur och djur så gör jag en del uppdrag som bröllopsfotograf, samt barn och familjefotograferingar, vilket jag också tycker är riktigt roligt. Allt handlar om ljus och komposition! Jag har haft några egna utställningar och har varit representerad i ProCenters utställning Natur 2014 som bestod av 48 kvinnliga naturfotografer. Brukar även vara med tillsammans med Biofotos olika utställningar. Min största merit är nog att en av mina bilder fick pryda Volvos monter på bilsalongen i Paris och Kina 2014! Till vardags arbetar jag som säljare på Scandinavian Photo på Sveavägen i Stockholm och sitter i styrelsen för Lidingö fotoklubb samt Biofoto Sverige. “

Bj+Ârn- A Hammar Svalbard-A Hammar